استراتژی_برندسازی_برای_شبکه_های_اجتماعی

اگر از رسانه های اجتماعی برای اهداف برندسازی استفاده نمی کنید، یک فرصت بزرگ را برای ساختن یک برند معتبر را از دست داده اید. شبکه های اجتماعی با نزدیک به سه میلیارد کاربر، به کسب و کارها برای تعامل با مشتریان وفادار خود و ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان بالقوه کمک می کنند. اما این یک فرآیند ساده نیست و نیاز به یک استراتژی بلند مدت دارد. در این مطلب پنج استراتژی برای برندسازی از طریق رسانه های اجتماعی را مرور می کنیم.

۱. مطمئن شوید که در زمینه برندینگ یکپارچه عمل می کنید

کسب و کار شما باید یک استراتژی تجاری مناسب برای برندسازی داشته باشد. اولین قانون برندسازی از طریق رسانه های اجتماعی، رعایت استراتژی کلی و هماهنگی کامل آن با اصول برندسازی است.براساس این گزارش ، برندهایی که استراتژی یکپارچه ای دارند. ۲۳٪ بیشتر از دیگر برندها درآمد کسب می کنند. این در اصل بدان معنی است که شما باید به همه جزئیات دقت کنید و فعالیت تان در سوشال مدیا متناسب با اصول برندینگ شرکت باشد.

یکپارچه سازی را چگونه عملی کنیم؟

۱- از یک لوگو به عنوان تصویر پروفایل در تمام رسانه های اجتماعی استفاده کنید. لوگو ،شناسه بصری کسب و کار شما است ، بنابراین باید اولین چیزی باشد که کاربران هنگام مواجهه با حساب کاربری شما می بینند

۲- هویت بصری که از قبل مشتریان شما را با آنها می شناختند را حفظ کنید.

۳- سبک طراحی محتوا و لحن ارتباطات یکسانی را داشته باشید. این تنها راه برای ایجاد یک شخصیت برند قابل اعتماد است .

۲. محتوای منسجم تولید کنید

کسب و کارها نه تنها باید از نظر برندسازی یکپارچه باشند، بلکه از نظر انتشار محتوا در رسانه های اجتماعی نیز باید هماهنگ عمل کنند . در واقع مردم از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند ، زیرا می خواهند پست های جالب و آموزشی را دنبال کنند ، بنابراین تمام تلاش خود را بکنید تا جذاب ، سرگرم کننده و مرتبط با مخاطبان هدفتان باشد. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید رسیدن به تداوم در ارسال پست است. که بسیار حائز اهمیت است، زیرا اگر به طور مداوم محتوای تازه ارسال نکنید، فراموش خواهید شد. ساده ترین راه برای مقابله با این موضوع ، طراحی یک تقویم محتوا و برنامه ریزی دقیق برای ارسال پست ها است.

۳. محتوای متناسب با هر شبکه اجتماعی تولید کنید

اگرچه ثبات نقش عمده ای در برندسازی رسانه های اجتماعی دارد ، اما قرار نیست در هر پلتفرم یکسان رفتار کنید. در واقع ، هر پلتفرم ویژگی های خاص خود را دارد که شما باید قبل از به اشتراک گذاشتن پست های جدید ، به آنها توجه کنید.برای مثال باید بدانید که کارکرد لینکدین چیست و کدام گروه از مخاطبان شما در آن فعالیت دارند.البته لازم نیست از هر رسانه اجتماعی که وجود دارد، استفاده کنید. کافی است سه یا چهار پلتفرم را انتخاب کنید که مخاطب هدفتان در آنها فعال باشد .

۴. ایجاد تعامل دو طرفه با کاربران

 ساده ترین راه برای برقراری روابط طولانی مدت با مخاطبانتان چیست؟ تا آنها از برندتان به خوبی یاد کنند. جواب آسان است ، می توانید از طریق ارتقاء ارتباطات دو طرفه این کار را انجام دهید. شبکه های اجتماعی کانال های ارتباطی مدرن هستند . باید برای گفتگو آماده باشید و از فرصت تعامل با خریداران بالقوه استفاده کنید. راه های بسیاری برای موفقیت در تعامل با کاربران وجود دارد : برگزاری مسابقات ، پرسیدن سوال از دنبال کنندگان ، پاسخ دادن به نظرات کاربران ، ارسال مجد پست های آنها و موارد دیگر. نکته مهم این است که به موقع و سریع پاسخگوی کاربران باشید و مکالمات را تا حد ممکن غیررسمی و خودمانی نگه دارید. این امر باعث می شود که برندتان بیشتر شبیه به یک انسان به نظر برسد و به شما کمک کند تا کاربران راحت تر با شما ارتباط برقرار کنند.

۵. با اینفلوئسرها همکاری کنید

اینفلوئسر ها در رسانه های اجتماعی به یکی از محبوب ترین چهره های قرن بیست و یکم بدل شده اند. بهتر است از اینفلوئسر های صنعت خود کمک بگیرید. دو نوع اصلی اینفلوئسر وجود دارد:

میکرو اینفلوئسرها: دنبال کنندگان کمتری دارند (حداکثر ۵۰ هزار دنبال کننده) ، اما فعالیشان نسبت به مخاطبان دیگر اینفلوئنسرها بیشتر است.

ماکرو اینفلوئسرها: معمولاً بخش کمتری از طرفداران شان مطابق با پیشنهادات آنها عمل می کنند ، اما با توجه به محبوبیت شان می توانند تاثیر به سزایی داشته باشند.

اما بهترین راه حل این است که ترکیبی از هر دو تاکتیک را داشته باشید و در صورت لزوم با هر دو گروه کار کنید. این کمک خواهد کرد که محبوبیت برند خود را افزایش دهید و اقتدار حرفه ای تان را بهبود ببخشید.

منبع

blog.hubspot

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *