7 نکته سئو برای رشد یک تجارت آنلاین

اگر می خواهید فعالیت آنلاین خود را شروع و راه اندازی کنید و یا مدتی در این بازی حضور داشته باشید، احتمالاً می دانید چقدر مهم است که در دید مخاطبان مورد نظر خود باشید و چگونه به این مهم دست پیدا کنید. سئو یک امر بسیار مطلق است و تلقی این موضوع بسیار مسخره است که در مواجهه با محتوایی که مثل بمب در تبلیغات صدا می کند بگوییم سئو نقشی در آن نداشته و سئو مرده است.

نکته ای که در مورد SEO وجود دارد این است که دائماً در حال تغییر است و علی رغم معرفی Google RankBrain، هنوز به اندازه کافی هوشمند نیستیم که کدام وب سایت ها بهترین پیشنهادات را بدون ورودی های ما ارائه می کنند.

پاسخ هایی برای سوالات شما مبنی بر این که آیا سئو مرده است یا خیر وجود دارد. اگر هنوز راجع به اهمیت سئو و ابزارهای مبتنی بر آن برای افزایش رونق کسب و کارتان اطمینان ندارید، به ۷ دلیلی که در ادامه این مقاله برای شما ذکر خواهیم کرد توجه نمایید.

۱. SEO به زودی از بین نمی رود

قبلاً خاطرنشان کردیم که RankBrain هنگام تصمیم گیری برای قرار دادن وب سایت شما در نتایج جستجو ، به بیش از ۱۰،۰۰۰ سیگنال نگاه می کند. این یک نشانگر کاملاً واضح است که نشان می دهد سئو هنوز هم مثل همیشه مهم است. این مساله برای سه مورد از مهمترین سیگنال ها دو برابر مهم می شود. محتوای با کیفیت بالا ، بک لینک از وب سایت های دارای مجوز و کلمات کلیدی مرتبط.

حتی فن آوری های نوظهور، مانند جستجوی صوتی، برای یافتن مشاغل یا یافتن اصطلاح خاص، به کلمات کلیدی کاربران متکی هستند. موتورهای جستجو هر اندازه هم که هوشمند باشند، هنوز قادر به تفسیر گفتار بشر به همان روشی که انسان انجام می دهد؛ نیستند و تا زمانی که این اتفاق نیفتد، سئو همیشه همان پل ارتباطی بین ماشین ها و انسان ها خواهد بود.

۲. سئو نسبتاً ارزان است

حتی اگه در حال حاضر کسب و کار آنلاین بسیار موفق باشد، احتمالا شما اینطور احساس می‌کنید که انگار بودجه شما محدود است و شما نمی توانید تصمیم بگیرید که باید در شرکت خود سرمایه گذاری کنید یا برای بازاریابی هزینه بیشتری انجام دهید. نکته ای در رابطه با بازاریابی مطرح است این است که هزینه زیادی به همراه خواهد داشت. اما از طرف دیگر سئو بسیار ارزان تر است و اگه روی آن سرمایه گذاری و کار انجام دهید می توانید بسیار در هزینه ها صرفه جویی کنید.

در حال حاضر ROI ( نرخ بازگشت سرمایه ) نسبت به PPC ( پرداخت به ازای هر کلیک ) پایین تر است اما هنوز هم بسیار خوب عمل می کند. رسانه های اجتماعی در بدست آوردن مخاطب و تقویت تصویر برند شما بسیار به شما کمک می کنند اما بنیان حضور آنلاین شما هنوز مبتنی بر سئو می باشد. این خبر خوبی برای کسب و کارهایی است که حداقل در ابتدای راه، بودجه زیادی ندارند که صرف هزینه های بازاریابی کنند.

۳. سئو به شما در حفظ مشتریان بیشتر کمک می کند

تخمین زده می شود که بین ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم قبل از خرید محصول مورد نظر خود، به صورت آنلاین به بررسی محصول و نظرات کاربران دیگر راجع به محصول مورد نظرشان می پردازند، حتی اگر آن محصول را در مغازه ها از نزدیک دیده باشند. این آمار رو به افزایش است و شما برای جا نماندن از این تجارت باید مطمئن بشوید که به صورت آنلاین در دید عموم قرار خواهید داشت. قطعا سئو کمک شایانی به این امر خواهد کرد.

۴. جستجوهای محلی و جستجوهای موبایل در حال ظهور هستند

جستجوهای موبایل تسلط بر چشم انداز دیجیتال را آغاز کرده اند و گوگل با معرفی واهمیت دادن به ایندکس کردن mobile-first به آن پاسخ داده است. این امر به نوعی مسائل را برای مشاغل آنلاین پیچیده تر کرده است، زیرا آنها باید اطمینان حاصل کنند که وب سایت هایشان دارای طراحی رسپانسیو و واکنشگرا هستند. اما از طرف دیگر، درهای تازه ای همچون سئو محلی، برای شیوه ها و تکنیک های جدید باز شده است که می تواند به کسب و کارها در جذب مشتری بیشتر کمک کند.

۵. سئو برای تجربه کاربری ( UX ) ضروری است

گوگل همه چیز در مورد تجربه کاربری بهتر است و این یکی از دلایلی است که به وب سایت ها و مشاغل آنلاینی علاقه مند است که، از طراحی پاسخگو، محتوای با کیفیت بالا، رابط کاربری مناسب و غیره استفاده می کنند. همه اینها بخشی از سئو هستند. البته که فارغ از همه این مباحث همیشه باید تلاش کنید تا بهترین تجربه ممکن را به مشتریان خود ارائه دهید، اما در این مورد شما به این نکته خاص نیاز دارید چرا که باعث ارتقای رتبه شما در گوگل خواهد شد.

۶. سئو دارای اثرات طولانی مدت است

اگر سئو خود را به درستی انجام داده اید، قبل از مشاهده نتایج واقعی صبر کنید. در طی ۱۲ ماه اول، شما می توانید تفاوت را ببینید اما با این وجود، این سوال شاید در ذهن شما ایجاد شود که اگر قرار باشد این مدت طولانی طول بکشد، چرا باید برای سئو زحمت کشید؟

از آنجا که سئو یک استراتژی بلند مدت است، اگر امروز کارهای سئو خود را انجام دهید؛ تجارت شما حداقل تا چند سال می تواند اثرات مثبت سئو را تجربه کند. هرچه زمان، تلاش و پول بیشتری برای سئو صرف کنید، نتیجه بهتری خواهید دید.

۷. رقبای شما هم از سئو استفاده می کنند

احتمالاً شما هم برای تجارت آنلاین خود یک جایگاه سودآور انتخاب کرده اید، و این یک کار هوشمندانه است، زیرا پول در آنجا ساخته می شود. با این وجود، این بدان معنی است که در جذب مخاطب رقابت زیادی وجود دارد. شما برای جذب همان مخاطبی می جنگید که رقیب شما قصد جذب همان مخاطب را دارد. در چنین شراطی دقت به کوچکترین موارد می تواند حائز اهمیت باشد.

باید میزان رقابت خود را دو برابر کنید در غیر این صورت دو قدم عقب تر از رقبای خود خواهید ایستاد. تداوم و پیوستگی در سئو یکی از مهمترین فاکتورهایی است که می تواند شما در این بازی حفظ  کند و حتی باعث شود از رقبای خود پیشی بگیرید.

نتیجه گیری:

وقتی شما کسب و کار آنلاین دارید حضور بر خط، همه چیز است و سئو تنها راهی است که شما می توانید اطمینان حاصل کنید که محصولات شما توسط مخاطبان هدف ( افرادی که تمایل دارید کالای شما را ببینند ) دیده می شود. سئو نه تنها به شما در دستیابی به رتبه و جایگاه بهتر کمک می کند بلکه به شما این امکان را نیز می دهد که تجربه کاربری بهتری ارائه دهید که قطعا مورد توجه مشتریان بالقوه شما قرار خواهد گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *