8 مهارت مورد نیاز که مدیر انجمن ها در سال 2020 بدان نیاز خواهند داشت

۱. مهارت های خوب گوش فرا دادن اجتماعی:

گوش فرا دادن اجتماعی دانستن آنچه در رسانه های اجتماعی در رابطه با یک کسب و کار، کلمه کلیدی، ایده یا مفهوم گفته می شود. یافتن فرصت برای شروع یک مکالمه در جامعه ، بخشی از گوش فرا دادن اجتماعی است. مدیران باید مهارتهای عالی در زمینه گوش فرا دادن اجتماعی داشته باشند تا جامعه و آنچه در مورد آن می گویند را بهتر بشناسند.

۲. چشم انداز خلاق:

مدیران باید چشم انداز خلاق داشته باشند تا هیچ چیز آنها را غافلگیر نکند. آنها همیشه باید به سوالات پاسخگو باشند و در گفتگو در رسانه های اجتماعی متبحر باشند. بهترین مدیران جامعه میبایست طناز هم باشند اما میزان طنازی آنها میبایست با برندی که برای آن کار می کنند متناسب باشد. لحن و ارتباط مناسب یک مدیر جامعه برای ارائه و شناساندن یک برند یا محصول بسیار مهم است. یک امر نیازمند داشتن نگرشی خلاق می باشد تا احساسات را تحت تاثیر قرار دهد.

۳. مهارت های ارتباطی:

پس از تسلط بر گوش فرا دادن دادن اجتماعی و داشتن دید خلاق ، مدیران باید مهارت های ارتباطی عالی داشته باشد. آنها باید تحت هر شرایطی بتوانند پیام برند خود را در بستر هر رسانه اجتماعی انتقال دهند. عجیب نیست که مشتریان در توییتر و دیگر رسانه های اجتماعی بتوانند از شرکت یا برندی که محصولات آن را استفاده میکنند تمجید یا شکایت کنند. وظیفه مدیر جامعه پاسخگویی و برقراری ارتباط مناسب است.

۴. توانایی خلاقانه نوشتن:

بخش عظیمی از برقراری ارتباط در رسانه های اجتماعی و جوامع آنلاین و آفلاین این است که خوب بنویسید. مدیران اجتماعی باید اخبار جدید را در رسانه ها منتشر نمایند، به نظرات پاسخ دهند و همواره با دستور زبان مناسب پیام برند را انتقال دهند. اما این تمام چیزی نیست که یک مدیر باید بداند؛ مدیران همچنین برای اخذ تأییدیه برنامه ها و ایده ها نیاز به نوشتن پیشنهادات دارند. آنها همچنین برای نشان دادن نتایج تلاش خود نیاز به نوشتن گزارش دارند تا توضیح می دهند که چه کاری انجام می دهند.

۵. توانایی های سازماندهی عملی

مدیریت یک جامعه سازمان و برنامه ریزی را می طلبد. موارد زیادی وجود دارد که باید پیگیری کنید و به آنها توجه کنید. “چرخاندن شرکت” بهترین مهارت برای یک مدیر جامعه نیست، اگرچه در شرایطی که اتفاقات آنطور که انتظار می رود رخ ندهد می تواند در موقعیت های خاصی مفید واقع شود. ابزارهای مفید سازمانی برای کمک به مدیر در انجام وظایف عبارتند از: ابزارهای برنامه ریزی رسانه های اجتماعی، ابزارهای شنیداری اجتماعی ، برنامه ریزی و استفاده از برنامه های کاربردی برنامه ریزی و شاید برخی از تایمرها یا نرم افزارهای مدیریت زمان.

۶. تجزیه و تحلیل داده ها و مهارت گزارش دهی

جمع آوری داده ها و گزارش کردن آن یک مهارت لازم برای مدیر می باشد. مدیران باید بتوانند نتایج گزارشات خود را به مدیران و همکاران ارائه دهند. یک مدیر باید بداند که چگونه داده ها را تحلیل کند و بتواند برای آینده پیش بینی کند.
آنها همچنین باید بتوانند برای تمام شبکه های اجتماعی اهداف کوتاه مدت و بلند مدت را تعیین کنند.

۶. تجزیه و تحلیل داده ها و مهارت گزارش دهی

جمع آوری داده ها و گزارش کردن آن یک مهارت لازم برای مدیر می باشد. مدیران باید بتوانند نتایج گزارشات خود را به مدیران و همکاران ارائه دهند. یک مدیر باید بداند که چگونه داده ها را تحلیل کند و بتواند برای آینده پیش بینی کند.
آنها همچنین باید بتوانند برای تمام شبکه های اجتماعی اهداف کوتاه مدت و بلند مدت را تعیین کنند.

۷. مهارت کار گروهی

به ندرت پیش می آید که یک مدیربه تنهایی کار کند. آنها به عنوان بخشی از تیم های مختلف فعالیت می کنند. یک مدیر جامعه بخشی از تیم شبکه های اجتماعی است، آنها همچنین با تیم بازاریابی محتوا نیزهمکاری می کنند. آنها باید با تیم برند تجاری هم همکاری می کنند تا در هر لحظه همه ارتباطات با برند حفظ شود. داشتن مهارت کار تیمی برای کلیه مدیران جامعه ضروری است، زیرا به هر حال، یک جامعه به یک معنا، یک تیم نیز هست.

۸. سازگاری و وفق پذیری

آخرین و مهم ترین مهارت برای یک مدیر، مهارت سازگاری است. همانطور که می دانید الگوریتم های شبکه های اجتماعی همیشه در حال تغییر هستند و مدیران جامعه همواره باید به روز باشند. یکی دیگر از دلایل سازگاری، یادگیری چیزهای جدید است تا بتوانید نه تنها با جامعه بلکه با تیم خود ارتباط برقرار کنید. سازگاری همچنین در مورد نحوه پاسخگویی مدیران به افرادی که با شبکه های رسانه های اجتماعی درگیر هستند هم صدق می کند. شما هرگز نمی توانید متوجه شوید که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و مدیر باید همواره برای هر شرایطی آماده باشد. همچنین، یک مدیر جامعه همیشه مشغول کار است، بنابراین سازگاری در مورد روزمرگی و نحوه ترکیب آن با کار آنها نیز صدق می کند.

سخن آخر

آیا دوست دارید که یک مدیر جامعه باشید؟ بهترین راه برای شروع مدیریت شبکه های اجتماعی و پیام برند است. بررسی کنید که برندهای دیگر چگونه این کار را انجام می دهند، برای مثال، Innocent Drink و IHOP. این دو برند به دلیل مدیران خود و نحوه اداره برند خود در شبکه های اجتماعی مشهور هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *